Обявяване на ГФО

Обявяване на Годишен финансов отчет в Търговски регистър

Лесно, за 10 мин. онлайн и на добра цена.
Ето как става:

Попълваш кратък онлайн въпросник, за да подготвим документите. Нужни са ни име на фирмата, ЕИК, управител и още няколко неща. Попълването става точно за 3 мин.!
Веднага получаваш по имейл всички документи за обявяване на ГФО – коректно попълнени и готови за подпис. Магията правят нашият софтуер и екип от юристи.
Принтираш изпратените от нас документи и ги подписваш. Снимаш или сканираш от телефона си и ни ги изпращаш обратно по имейл. Всичко става за не повече от 5 мин. (Не е нужно да ходиш до нотариус за заверка на пълномощното.)
Заплащаме държавната такса и входираме документите в Търговския регистър. Получаваш входящ номер.

Цена: €48 с ДДС

Фирмата няма дейност? Не е нужен ГФО. Прочети това

Това е частна адвокатска услуга, а не държавна институция. Адвокатами.бг е независим доставчик на адвокатски услуги и не е свързан с Агенцията по вписванията, Търговския регистър или друг държавен орган. Тази услуга няма държавни такси. Обявяване на годишен финансов отчет може да бъде извършено и самостоятелно пред съответния държавен орган.

Равносметката

  • Спазваш закона и обявяваш ГФО в Търговския регистър.

  • Спестява глоба до 3000 лв. за неподаване на ГФО.

  • Всичко става за не повече от 10 мин. – от офиса или от вкъщи.

  • Не се редиш по опашки, не ходиш до нотариус.

  • Не ходиш до Агенция по вписванията, офиси или където и да е другаде.

  • Работим онлайн с клиенти от цяла България.

Въпроси?

Тук сме да бъдем полезни: pitai@advokatami.bg

Елена Петрова
връзка с клиенти

Алекс Геров
мениджър обслужване

 

Петра Баковска
връзка с клиенти

 

Най-често ни питат

Крайният срок за обявяване на ГФО за ООД и ЕООД е 30.09.2026 г. До тази дата всяка фирма трябва да подаде своя годишен финансов отчет за предходната година в Търговския регистър.

Важно е да не изчаква последния момент. В края на месец юни сайтът на Търговския регистър става много натоварен и работата с него се затруднява. ГФО може да се изготви още в началото на годината и да се подаде незабавно. Няма никакви минуси от ранното подаване на ГФО.

Не, в този случай фирмата може да подаде декларация по образец, че не е извършвала дейност през предходната година. Срокът за това е 31 март. Ако изпуснеш този срок, можеш все пак да подадеш нулев годишен финансов отчет в срок до 30.09.

Стандартния ГФО, т.е. Този, който сеп одава от ООД или ЕООД съдържа следните документи:

  1. Баланс;
  2. Отчет за приходи и разходи;
  3. Отчет на парични потоци;
  4. Отчет за собствен капитал

Тези документи се изготвят задължително от счетоводител по образец. При подаването на отчета, освен тези документи, е необходимо да се предостави и декларация по образец на Търговския регистър (Декларация по чл. 13 от ЗТР за истинност на обстоятелства) и пълномощно, ако отчетът се подава от пълномощник.

Считано от 01.01.2022 г. вече няма държавна такса.

Съгласно Закона за счетоводството глоби от 500 до 2000 лв. за управителя и от 500 до 3000 лв. за фирмата. За повторно нарушение санкцията е в двоен размер.

Контролът се упражнява от НАП. В последните години агенцията проверява масово дружествата, които следва да обявят годишен финансов отчет. При неспазване на това задължение, НАП издава акт за установяване на на административно нарушение (АУАН). Впоследствие на база на него се издава наказателно постановление, с което се налага и самото наказание – глоба.

Да. Твоята фирма ще бъде в нарушение, но все пак е много по-добре късно отколкото никога. Такава е практиката и на НАП. В много случаи, ако фирмата все пак е подала ГФО, макар и с малко забавяне, агенцията няма да наложи глоба, а ще приеме нарушение за маловажен случай. Това е така, особено, ако се касае за първо нарушение от този характер.

Публикуване на ГФО на сайт (lex.bg или други сайтове) е законова възможност и обикновено струва около 10 лв. Това обаче НЕ те освобождава от обявяване на отчета в Търговския регистър. Обявяване в Търговския регистър е задължително и при неспазване се налагат глобите. Публикуването в други сайтове е възможност, но не е задължение.

Всички фирми, вписани в Търговския регистър – ЕООД, ООД, АД и т.н. Изключение са фирмите без дейност, които могат да подадат декларация за това по образец до 31 март. Друго изключение са огромната част от едноличните търговци.

След пререгистрацията си в Регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, сдруженията и фондациите също трябва да обявят свой ГФО.

Да! Ако си счетоводител, посредник или друго лице с над 10 отчета за обявяване – направи запитване тук

Присъедини си към над 650 управители и счетоводители, които миналата година се възползваха от добрата ни цена и обявиха ГФО в Търговски регистър чрез нас.