Фирмени промени

До една седмица промените в Търговски регистър са факт.
Цени от 134 лв. с ДДС и включени държавни такси.
Спести си бюрокрацията, времето и парите.

Изчисли цена

Смяна на собственици и съдружници | Смяна на управител | Промяна на адрес | Промяна в името на фирмата или дейността | Увеличаване / намаляване на капитала | Закриване на фирма

Как става?

1. Правиш запитване.

2. Свързваме се с теб в рамките на един работен ден, за да уточним детайлите.

3. Получаваш по имейл всички необходими документи – готови за подписване.

4. Сканираш всички подписани документи, изпращаш ни ги по имейл и ние се заемаме с Търговския регистър. Процедурата в Търговски регистър трае 5 дни. Държавна такса е включена в цената.

Направи запитване

Работим онлайн с клиенти от цяла България. Ако си в София – може да си запазиш час за прием в Центъра ни за клиенти на бул. Витоша 127. Само се обади на 0888 047 188

Въпроси?

Тук съм да помагам.

Nikola Penchev

Никола Пенчев 

0888 047 188

pitai @ advokatami.bg

Въпросите, които получаваме всеки ден

Как се прави промяна на обстоятелствата?

Всяка промяна на обстоятелствата се вписва по партидата на фирмата в Търговския регистър. Така например, смяна на адрес на фирма става факт едва когато адресът на фирмата бъде сменен в регистъра. Същото важи и за смяна на управител. Докато в Търговския регистър присъства името на стария управител, той е този, който има право да представлява фирмата.

Кои документи се заверяват нотариално?

На първо място, нотариално се заверява протокол-решение при продажба на дружествени дялове и смяна на управител. Често това се се налага и при увеличаване на капитала на ЕООД.

Договор за продажба на дружествени дялове винаги се заверява нотариално. Ако сделката (прехвърляне на дружествени дялове) се извършва с пълномощник, необходимо е и нотариално заверено пълномощно за продажба на дружествени дялове.

Какви документи се представят в регистъра?

Някои от документите са стандартни и се прилагат винаги. Такива са декларациите и пълномощните. Други обаче варират според самото вписване. Неизменна част от документите е протокол-решение на собственика или съдружниците. Ако собственикът на едно ЕООД иска да го прехвърли на друг, той представя протокол-решение за продажба на дружествени дялове. Ако пък се цели смяна на управител на ООД, то съдружниците подписват протокол с решение от общо събрание.

Важно е да се има предвид, че в много случаи е необходима нотариална заверка на документите.

Каквo означава промени в бизнеса?

Промени в бизнеса означава промяна на обстоятелствата по партидата на търговец в Търговския регистър. Подобни промени са: продажба на дружествения дялове, смяна на името на фирма, смяна на управителя, увеличаване на капитала в ЕООД и ООД, продажба на фирма, смяна на адреса на фирма и други.

Как се случва вписването в Търговския регистър?

За да бъде вписана една промяна на обстоятелствата, е необходимо в Търговския регистър да се представят документи, които доказват извършването на промяната. Така, за да бъде вписано прехвърляне на дружествени дялове, в регистъра трябва да се представи нотариално заверен договор за продажба на дружествени дялове.

Кога не е необходима нотариална заверка?

В някои случаи при промяна на обстоятелства не е необходима нотариална заверка. Така е при промяна на име на фирма и смяна на адрес на фирма. В други случаи посещението при нотариус може да бъде избегнато, ако съдружниците изрично са предвидили това в дружествения договор.

Как се подават документи в Търговския регистър?

Документи за промяна на обстоятелствата може да бъдат подадени на място във всеки клон на Агенция по вписванията. Далеч по-удачно е обаче документите да бъдат подадени онлайн с електронен подпис. Това означава те да бъдат сканирани и прикачени чрез системата на Търговския регистър от управителя на фирмата или упълномощено лице.

Какво е нужно?

За всяка промяна има различен ред, процедура и изисквания. Тук ще получиш всички необходими документи, така че да се чувстваш сигурен и спокоен. Промените с нас стават бързо и неусетно.

Какви такси се дължат?

Държавните такси варират от 15 до 30 лв. (това е 50% намаление, за промени, вписвани по електронен път) в зависимост от вида на промяната. При намаляване или увеличаване на капитала на ООД или ЕООД често длъжностните лица изискват двойна такса.

Освен държавните такси трябва да се предвидят и нотариални такива. Те могат да бъдат и доста по-високи. При смяна на управител например, е необходима нотариална заверка на образеца от подпис на новия управител, а също и заверка на подпис и съдържание на протокол-решение за промяната.

Какво е необходимо за продажба на фирма?

Продажба на фирма всъщност означава прехвърляне на дружествени дялове и по-точно на всички дялове. Прехвърля се капитала на фирмата. В Търговския регистър се променя собственикът, а често също се стига и до смяна на управител. Всичко друго остава същото. Може обаче продажба на фирма да се съчетае и с друга промяна, например смяна на име на фирма.

При продажба на дялове е необходим протокол-решение за продажба на дружествени дялове и договор между продавача и купувача. Ако продажбата е съчетана със смяна на управителя, това също трябва да бъде упоменато в протокола, а също така е важно да се осигури и образец от подписа на новия управител. Посочените документи се заверяват нотариално.

Освен тях е необходим и нов учредителен акт или дружествен договор на фирмата, декларации по образец от управителя и пълномощно за вписване на документите в регистъра.

Колко време отнема процедурата по промяна на обстоятелствата?

Екипът ни изготвя необходимите документи за вписване на промяната в рамките на 1-2 дни от момента, в който получим необходимата информация. Вписването на промяната в регистъра отнема малко повече от 5 работни дни.

Необходимо ли е да се прави нотариална заверка на пълномощно при подаване на документи в Търговския регистър?

Когато пълномощното за подаване на документите е за адвокат, то не се заверява нотариално. В останалите случаи нотариална заверка е необходима

Как се прави промяна на име на фирма?

При смяна на име на фирма не е необходимо да се заверяват нотариално документи. Достатъчно е протокол-решение, нов учредителен акт, декларации от управителя и пълномощно за адвокат.

Как се прави смяна на адрес на фирма?

Смяна на адрес на фирма се прави по същия начин като промяна на име на фирма. Не е необходимо да се посещава нотариус. Не се представя договор за ползване на имота, находящ се на новия адрес.

Как се прави увеличаване на капитала на ЕООД/ООД?

При увеличаване на капитала на ООД/ЕООД има една особеност. Необходимо е капиталът да бъде увеличен фактически преди промяната да бъде вписана в Търговския регистър. Така, например, ако се прави нова вноска в капитала, трябва да се представи бележка от банката.

Клиентите за нас

Промяна на обстоятелства Промяна на обстоятелства
5.00 5 32
лв. лв.199

Каквo означава промени в бизнеса?

Промените в бизнеса са свързани с промяната на обстоятелства в Търговския регистър. Когато фирмата се регистрира, се обявяват определени обстоятелства: име на фирма, съдружници, предмет на дейност, седалище и адрес на управление, управители, капитал и т.н. В последствие, когато се налага промяна на някое от тези обстоятелства, е необходимо да се съставят нужните документи и процедура за обявяване в Търговския регистър.

Какво е нужно?

За всяка промяна има различен ред, процедура и изисквания. Тук ще получиш всички необходими документи, така че да се чувстваш сигурен и спокоен. Промените с нас стават бързо и неусетно.

Какви такси се дължат?

Държавните такси варират от 15 до 30 лв. (това е 50% намаление, за промени, вписвани по електронен път) в зависимост от вида на промяната. Някои промени са свързани с нотариални такси – например за смяна на управител е необходим образец от подпис на новия управител, който струва 6 лв. За други промени е необходимо и заплащане на банкови такси от 2 до 10 лв. (при промяна на капитал).

Колко време отнема процедурата?

Документите получаваш веднага. Процедурата в Търговския регистър отнема 2-3 работни дни.

Промяна на обстоятелства

32 ревюта (5.00/5 звезди)
  • r00130
    5

    Чудесно обслужване, винаги бързи отговори и добро съдействие!

  • r00129
    5

    Максимално бързо и лесно. Професионален подход и учтив начин на комуникацията.

  • Avatar
    5

    Винаги отговарят на всеки зададен въпрос. Много бърза реакция при изготвяне на документи. Съдействие през цялото време до постигане на крайния резултат. Горещо препоръчвам Advokatami.bg!

Над 10 000 доволни клиенти

4.9/5 review rating 5 от 613 в Google | 4.9/5 review rating 5 от 443 във Facebook | Виж всички

review rating 5  Отлична работа и комуникация, спестихте ми време, със сигурност и нерви! Благодаря Ви! Успех!

thumb Ани Станимирова

review rating 5  Изключително бързо и лесно изготвих договор за паричен наем, следвайки стъпките в сайта. Много благодаря за съдействието!

thumb Мартин Калчев

review rating 5  Силно препоръчвам сайта, ако имате нужда от консултация или вид документ. На мен ми свърши идеална работа.

thumb Васил Гачев

Advokatami.bg е отразен в медиите: Bulgaria ON AIR Вестник 24 часа