Регистрация на търговска марка

Регистрация на Търговска марка

Защити правно бизнеса си.
Не позволявай да ти се изплъзне след толкова много вложен труд.
Предлагаме защита в България и Европейски съюз.

Избери твоята защита

Някои от марките, които сме регистрирали

Територии на защита и цени

Държавните такси варират в зависимост от територията на защита и броят на видовете стоки или услуги, които се защитават. Имай предвид, че много от обявените цени в интернет не включват в калкулацията си всички държавни такси. Калкулирай държавни такси.

Европейски съюз
Включително и България.

1663 лв. държавни такси
Плаща се при подаване на заявка

699 лв. хонорар

Търговска марка за ЕС

Избери

България
Само за територията на нашата страна.

520 лв. държавни такси
Плаща се при подаване на заявка

399 лв. хонорар

Търговска марка за България

Избери

Работим онлайн с клиенти от цяла България.

Спести пари и вземи -20% чрез абонамент

Абонаментът струва 119 лв. / година и включва:
Достъп до цялата ни база от над 130 сигурни и актуални правни документa;
безплатно обявяване на ГФО + отстъпки до 50% за наши услуги и още. Научи повече

Поръчай Търговска марка с Premium

Въпроси?

Тук сме да бъдем полезни.

0888 047 188 | pitai @ advokatami.bg

Никола Пенчев
мениджър клиенти

Дарина Манева
телефонно обслужване

Евгения Димовска
обслужване на клиенти

“Всичко се случи без каквито и да е действия от моя страна – разкарване по институции, подписване на документи и т.н. Екипът на Advokatami проучи марката и ме посъветва как е най-добре тя да бъде регистрирана. Заявката за регистрация беше пусната без никакво забавяне.”

Илиян Иванов, управител на Прогрес Фактори ЕООД, TM: “Портал за красота”

За няколко часа бързо и без никакви проблеми успяхме да заявим търговска марка. Всичко стана изцяло онлайн и аз трябваше само да се съгласявам с предложенията им. Препоръчвам!”

Васил Тошков, управител на Клокси България ЕООД, TM: “Cloxy”

“Бързо, лесно и с ключова експертиза – това са ключовите думи, с които бих описал работата ми с Advokatami.bg. Препоръчвам с две ръце! :)”

Йордан Хлебаров, управител на Адвентура ЕООД, TM: “Hlebarov”

“Много сме доволни от работата на екипа и Никола Пенчев. За регистрацията на марката ни не сме се затруднявали, както и страницата е максимално улеснена. Пак бихме използвали услугите ако се наложи.”

Мирослав Кючуков, управител на ЕТ СТОРУМ, TM: “Garden Max”

“Препоръчвам Advokatami.bg, защото ни оказаха бърза, адекватна и професионална помощ в процеса на регистрация на търговка марка с изключително внимание към клиентите си. Прекрасно обслужване и внимание.”

Мария Неделчева, “Неделчеви” ЕООД

“Изключително сме доволни от бързото и коректното обслужване на екипа на Advokatami.bg.”

Светлана Пенева, Универсал Пенев ЕООД

Въпроси

Търговската марка е един от най-ценните активи на един бизнес. Пазарната оценка на компанията Apple е 586 милиарда долара. От тях 146 милиарда са само марката “Apple”. А това далеч не е единствената марка на компанията. Други известни са iPhone, iPad, Think different. Стойността на марките на компанията е огромна.

Получаваш ексклузивното право само ти (твоят бизнес) да използваш тази марка за продуктите и услугите, които произвеждаш.
Ако, например, някой реши да произвежда в България мобилни телефон с марка iPhone или нещо сходно, Apple незабавно ще го осъдят. Той ще трябва да спре производството и продажбата и да плати обезщетение.
Държавните органи са длъжни да ти съдействат за защита на правата ти.

Проучването е важен елемент от процеса по регистрация. Чрез него ти ще получиш отговори на следните въпроси?

– Марката годна ли е за регистрация?
– Какъв е рискът някой да възрази срещу марката?
– За какви стоки и услуги да се регистрира марката?

Може да загубиш целия си пазар или значителна сума пари. Това се случва не отдавна на Twitter. Компанията пропуска да регистрира марката си и друг прави това в САЩ. Собственикът на марката забранява на Twitter да регистрират своя. Казусът стига до съда и в крайна сметка се решава със споразумение. Twitter получават право да използват марката, но никой не знае на каква цена.
Samsung са пример за обратното. Те защитават всички свои продукти с търговски марки още преди пускането им на пазара. Така, например Galaxy Note се регистрира превантивно като търговска марка.

Преди да научиш за срока за регистрация, трябва да се има предвид нещо важно. Твоята марка е защитена още от началото на процедурата. Моментът на подаване на заявката е това, което има значение. За да бъде регистрирана, една търговска марка преминава през няколко етапа:
– Подаване на заявка
– Проверка от регистриращия орган
– Предоставяне на срок за опозиции
– Регистриране
Всеки етап отнема време. Някои повече от други. В ЕС и САЩ регистрацията отнема 7-8 месеца. В България процедурата отнема над година.

Цената зависи от това, за кои пазари искаш да регистрираш марка и за какви продукти и услуги. Може да направиш проверка за цената на търговска марка чрез нашия калкулатор.

Ще използваме съветите на Офиса по интелектуална собственост на Европейския съюз:

1. Мисли мащабно. Днес бизнесът ти предлага определени услуги, които искаш да защитиш с марка. Утре обаче гамата от продукти може да се разшири. Имаш ли план за развитие за близкото бъдеще? Добре е да го съобразиш и при регистрацията на марка.

2. Бъди реалист. Не изброявай всички възможни стоки и услуги, които потенциално в някой бъдещ момент може и да развиеш. Посочването на повече стоки и услуги повишава риска от атака на марката в  процедурата.

Нека екипът на Advokatami.bg направи тази оценка вместо теб. Ние ще изследваме твоята марка както от законова гледна точка, така и в контекста на вече регистрирани марки. Ще ти предоставим обосновано становище за това дали твоята търговска марка покрива всички изисквания. Ще те запознаем с рисковете в процедурата и ще ти дадем конкретни препоръки.

Помисли какво искаш да постигнеш – защита на цялостния бранд на бизнеса ти или защита на определен продукт. Марката Google е регистрирана за изключително много услуги, но Chrome от друга страна е марка основно за уеб браузър. На кой пазар искаш да развиваш бизнеса си – локално в България, в Европа или отвъд океана? Помисли за бъдещите си планове. Може би бизнесът ще се разрасне. Halfbike е един от първите проекти, финансирани с платформата Kickstarter. Компанията е български стартъп, който обаче има регистрирани търговски марки за целия Европейски съюз и САЩ.

Всеки ден в света се подават хиляди заявки за регистрация на марка. Ако някоя от тях е за марка, която прилича твърде много на твоята, имаш право да възразиш срещу регистрацията ѝ. За тази цел обаче трябва да следиш какви заявки се подават. Тук на помощ идваме ние. Можем да се погрижим за твоята марка и може да оставиш нейния мониторинг на нас. Вместо да отделяш време и ресурси за регулярни проверки, може просто всеки месец да получаваш от нас резюме на потенциално опасните марки.

Марката ти се ползва със защита от момента на подаване на заявката, включително и през периода, докато трае нейната регистрация.

Проучването, което ние ще направим, включва информация за вече регистрираните марки. На база на него и с наше съдействие ще може да избереш марка, която да не засяга чужди права.

Възможно е в хода на процедурата трето лице да възрази срещу регистрацията на марката. Това не означава, че марката няма да бъде регистрирана, а процедурата просто ще бъде спряна до разрешаване на спора. В тази ситуация, ако желаеш, може да използваш и нашите услуги по посредничество и съдействие за разрешаване на спора.

Срокът, през който марката се ползва със защита е 10 г., считано от подаването на заявката, но може да бъде удължаван многократно.

Изразът “запазена марка” се използва от даден бизнес, за да покаже, че марката, която той използва, е защитена. Това означава, че тя е регистрирана или за нея е подадена заявка за регистрация. Тези думи в България нямат правно значение, но служат за уведомяване на потребители и конкуренти.

Еквивалентно значение на израза “запазена марка” са знаците (® – от Registered) и (™ – от Trademark). В България няма разлика между двата знака, но в САЩ се приема, че със символ (®) могат да се обозначават единствено регистрирани марки.

В някои държави използването на символа (®) за нерегистрирани марки е нарушение на закона.

Има две основни изисквания. На първо място, марката трябва да покрива критериите за търговска марка. Това, което най-често създава проблеми, е марка, която има описателен характер. Ако Apple бяха пробвали да регистрират марката Smart phone, те нямаше да успеят. Това е термин, който всички потребители свързват с един и същ продукт. Не така обаче е положението с iPhone. Това е марка, която потребителите свързват изцяло и само с продуктите на Apple. Второто изискване е марката да е “свободна”. Lenovo е чудесна марка, но, ако пробваш да я регистрираш в България, тя вече ще е заета. Голям опит в подобни ситуации имат Coca Cola, които са една от компаниите, които най-агресивно защитават своята марка.

Може да регистрираш почти всичко. Да вземем за пример Nike. Компанията има регистрирано своето име като марка – “Nike”. Също така обаче е регистрирала и лого – известната вълничка на Nike. Може да регистрираш и комбинация от текст и лого. Една от марките на Google е именно това – изписване на името на компанията по определен начин и с определени цветове.

Започни процедура по регистрация

Притеснения? Въпроси? Свържи се с нас