Договор за наем на имот

Fill out my online form.

Наемът на недвижим имот е един изключително популярен договор, който се сключва непрекъснато. Независимо дали се наема квартира, магазин или офис, отношенията между страните следва да бъдат точно и ясно регламентирани, за да се избегне възникването на конфликти. С този договор ще можеш да уговориш всички важни елементи, така че да си правно подсигурен, без значение дали ти ще отдаваш под наем или ще наемаш недвижим имот.

• Имаш недвижим имот, който искаш да отдадеш на друго лице под наем.
  • Искаш да използваш чужд недвижим имот за определен период от време.
  • Договорът за наем не може да бъде сключен за повече от десет години, освен ако е търговска сделка (когато поне едната страна по договора е търговец и сделката е свързана с упражняваното от него занятие). Лицата, които имат право само на управление на имота (тези, които не са собственици, например пълномощници) не могат да сключват договор за наем за повече от 3 години. В случаите, когато тези предели са превишени, договорите за наем автоматично и по силата на закона се смятат сключени за 10, съответно 3 години.
  • Договор за наем на недвижим имот за срок повече от една година трябва да бъде нотариално заверен и да бъде вписан в имотния регистър.
  • При продажба на недвижимия имот, предмет на договора за наем, същият остава в сила за новия собственик, ако е бил вписан в имотния регистър. Ако договорът за наем, има достоверна дата (нотариална заверка на датата), той е задължителен за новия собственик до предвидения в него срок, но за не повече от една година от прехвърлянето. Ако няма достоверна дата и наемателят използва имота, договорът е задължителен за приобретателя като договор за наем без определен срок.

В допълнение към основаните клаузи ще имаш възможност да добавиш допълнителни уговорки, свързани например с възможността наемодателя да отстъпва имота на други лица преди изтичането на срока на действие на настоящи договор или възможността за безвъзмездно ползване от страна на наемодателя на част от имота. Ще можеш също така да уговориш допълнителни права в полза на наемателя, както и разпределението на разходите във връзка с имота. Не на последно място ще можеш да предвидиш неустойка в случай на неизпълнение на договора и клаузи за разрешаване на евентуално възникнали съдебни спорове.

Документи, на които да имаш доверие

Изготвени от адвокати с голям опит

Винаги актуални спрямо законите

Делата ти са законни и правно защитени