Споделяме как развиваме дигитална компания в България. Учим много всеки ден. Ще учиш и ти.

3 причини да преосмислиш следващата си Бизнес Презентация

От |Публикувано на: 26.06.2020|Обновено на: 14.09.2020|

Споделям пост на гост-автор от презентационна агенция 356labs. Боби е един от нашите клиенти, чийто лице виждате на страницата ни за Регистрация на фирма.

Текстът по-долу е от неговия колега Михаил Савов.

====

Всеки предприемач рано или късно се сблъсква с нуждата да презентира идеята, целта и ползите от неговият бизнес, било то продукт или услуга. Да подготвиш и изнесеш формална презентация пред важна аудитория от потенциални партньори, инвеститори или големи клиенти е предизвикателство, пред което много са се провалили.

В тази статия ще разгледаме защо не бива да подценяваш качествените презентации и защо успехът им се крие в подготовката ти преди да излезеш пред аудиторията си. 

1. Твоят бранд в най-добрата светлина

Начинът, по който презентираш бизнеса си ще определи начина, по който аудиторията те възприема от тук нататък.

Когато една бизнес презентация е изнесена качествено и впечатляващо, това оставя трайно позитивното усещане запечатано в съзнанието на аудиторията ти. А позитивните асоциации с твоят бранд са важни в ключови моменти от процеса на превръщане на потребители в активни клиенти.

След презентацията, това което остава в съзнанието на хората си ти и след това бранда, който представляваш. Заради това, въпросът, който трябва да си зададеш е как и с какво би искал аудиторията да асоциира теб и името ти – с нещо позитивно или нещо негативно?

Отговаряйки си ще си отговориш и на въпроса: “Трябва ли презентацията ми и подготовката ми да бъдат на най-високото възможно ниво?”

Съвет: Отдели достатъчно време за подготовка преди да излезеш на сцена, но не забравяй важността на това да отговориш на всеки един въпроси по време на и след презентацията ти. Отново – всяка една интеракция и всяко нещо, което правиш ще рефлектира върху това как аудиторията възприема теб и бранда ти.

2. Времето като мерило за стойност

Стойността, която аудиторията извлича от презентацията ти ще определи колко щастливи ще бъдат за времето, което са споделили с теб.

 Освен ако презентацията ти не оценява времето на аудиторията и не им предлага моментална стойност, ново решение за проблем или нови познания по дадената тема – това е просто опит за продажба. А ти не искаш това. Искаш да използваш времето на хората по най-полезният за тях начин.

Никой не иска да излезе от презентация с усещането, че не е видял или научил нищо ново. Времето е пари, а когато аудиторията види, че времето което са ти дали е било от полза ще споделят повече от него с теб. 

Ако отговорът на въпроса “бихте ли върнали времето назад” е “не”, значи презентацията ти е била успешна. Ако обаче хората биха предпочели да върнат времето и да не присъстват – това трябва да е знак за теб да помислиш какво е могло да бъде направено и презентирано по – добре.

Съвет: Винаги се старай да приключиш по – рано от планираното. Никой няма да ти се разсърди ако им отнемеш по – малко време, но много хора биха били недволни ако ги задържиш за по – дълго от обещаното.

3. Бизнес развитие и растеж

Всяка презентация е възможност. Никога не знаеш кой е в аудиторията и какво биха направили те ако се справиш добре.

Дали веднага след или в определен момент в бъдещето, добрата ти подготовка и последващо представяне може да ти отвори врати и нови посоки, които не си предполагал. Но само ако успееш да направиш правилното първо впечатление на подходящите хора.

Ето защо, трябва да направиш всичко възможно да изнесеш презентацията си на топ ниво, както и да отговориш на всички въпроси дори и това да ти коства допълнително време след като събитието е приключило.

Съвет: Ако не успееш да отговориш на някой въпрос повреме на или веднага след презентацията ти, винаги намери начин да изпратиш отговора на човека, който е проявил интерес и е попитал.

Чувстваш ли се готов за следващата си презентация?

Във основата на всяка добра презентация е разбирането на аудиторията. Разбери максимално за това кои са те и защо са там и адаптирай цялата си история, слайд дизайн и стил на презентиране към това. Направиш ли го успешно, презентацията ти ще ти донесе резултатите, които търсиш.

Научи как се изготвят вдъхновяващите презентации, с които ще можеш да извлечеш максимума от всяко събитие, среща или конференция.

За автора: Станимир Ненов

Станимир Ненов
Основател и предприемач. Радвам се, ако успявам да създавам полезни неща. Помагам и на други да създават. Повече на www.nennoff.com