Регистрация на Търговска марка

Защити правно бизнеса си.
Не пропускай да ти се изплъзне след толкова много вложен труд.
Предлагаме защита в България, Европейски съюз и САЩ.

 

Избери твоята защита      Научи повече

 

ilian“Всичко се случи без каквито и да е действия от моя страна – разкарване по институции, подписване на документи и т.н. Екипът на Advokatami проучи марката и ме посъветва как е най-добре тя да бъде регистрирана. Заявката за регистрация беше пусната без никакво забавяне.”

Илиян Иванов, управител на Прогрес Фактори ЕООД,
TM: “Портал за красота”

ilian“За няколко часа бързо и без никакви проблеми успяхме да заявим търговска марка. Всичко стана изцяло онлайн и аз трябваше само да се съгласявам с предложенията им. Препоръчвам!”
 

Васил Тошков, управител на Клокси България ЕООД,
TM: “Cloxy”

ilian“Бързо, лесно и с ключова експертиза – това са ключовите думи, с които бих описал работата ми с Advokatami.bg. Препоръчвам с две ръце! :)”
 

Йордан Хлебаров, управител на Адвентура ЕООД,
TM: “Hlebarov”

ilian“Много сме доволни от работата на екипа и Никола Пенчев. За регистрацията на марката ни не сме се затруднявали, както и страницата е максимално улеснена. Пак бихме използвали услугите ако се наложи.”

Мирослав Кючуков, управител на ЕТ СТОРУМ,
TM: “Garden Max”

Какво печеля, ако регистрирам търговска марка?

Търговската марка е един от най-ценните активи на един бизнес. Пазарната оценка на компанията Apple е 586 милиарда долара. От тях 146 милиарда са само марката “Apple”. А това далеч не е единствената марка на компанията. Други известни са iPhone, iPad, Think different. Стойността на марките на компанията е огромна.

Получаваш ексклузивното право само ти (твоят бизнес) да използваш тази марка за продуктите и услугите, които произвеждаш.
Ако, например, някой реши да произвежда в България мобилни телефон с марка iPhone или нещо сходно, Apple незабавно ще го осъдят. Той ще трябва да спре производството и продажбата и да плати обезщетение.
Държавните органи са длъжни да ти съдействат за защита на правата ти.

Защо ми е необходимо проучване?

Проучването е важен елемент от процеса по регистрация. Чрез него ти ще получиш отговори на следните въпроси?

– Марката годна ли е за регистрация?
– Какъв е рискът някой да възрази срещу марката?
– За какви стоки и услуги да се регистрира марката?

Какво губя, ако не регистрирам търговска марка?

Може да загубиш целия си пазар или значителна сума пари. Това се случва не отдавна на Twitter. Компанията пропуска да регистрира марката си и друг прави това в САЩ. Собственикът на марката забранява на Twitter да регистрират своя. Казусът стига до съда и в крайна сметка се решава със споразумение. Twitter получават право да използват марката, но никой не знае на каква цена.
Samsung са пример за обратното. Те защитават всички свои продукти с търговски марки още преди пускането им на пазара. Така, например Galaxy Note се регистрира превантивно като търговска марка.

Колко време отнема регистрацията на търговска марка?

Преди да научиш за срока за регистрация, трябва да се има предвид нещо важно. Твоята марка е защитена още от началото на процедурата. Моментът на подаване на заявката е това, което има значение. За да бъде регистрирана, една търговска марка преминава през няколко етапа:
– Подаване на заявка
– Проверка от регистриращия орган
– Предоставяне на срок за опозиции
– Регистриране
Всеки етап отнема време. Някои повече от други. В ЕС и САЩ регистрацията отнема 7-8 месеца. В България процедурата отнема над година.

Колко струва регистрацията на търговска марка?

Цената зависи от това, за кои пазари искаш да регистрираш марка и за какви продукти и услуги. Може да направиш проверка за цената на търговска марка чрез нашия калкулатор.

За кои продукти и услуги да регистрирам своята марка?

Ще използваме съветите на Офиса по интелектуална собственост на Европейския съюз:

1. Мисли мащабно. Днес бизнесът ти предлага определени услуги, които искаш да защитиш с марка. Утре обаче гамата от продукти може да се разшири. Имаш ли план за развитие за близкото бъдеще? Добре е да го съобразиш и при регистрацията на марка.

2. Бъди реалист. Не изброявай всички възможни стоки и услуги, които потенциално в някой бъдещ момент може и да развиеш. Посочването на повече стоки и услуги повишава риска от атака на марката в  процедурата.

Какво мога да регистрирам като марка - текст, изображение или и двете?

Може да регистрираш почти всичко. Да вземем за пример Nike. Компанията има регистрирано своето име като марка – “Nike”. Също така обаче е регистрирала и лого – известната вълничка на Nike. Може да регистрираш и комбинация от текст и лого. Една от марките на Google е именно това – изписване на името на компанията по определен начин и с определени цветове.

Какви са изискванията за регистрация на търговска марка?

Има две основни изисквания. На първо място, марката трябва да покрива критериите за търговска марка. Това, което най-често създава проблеми, е марка, която има описателен характер. Ако Apple бяха пробвали да регистрират марката Smart phone, те нямаше да успеят. Това е термин, който всички потребители свързват с един и същ продукт. Не така обаче е положението с iPhone. Това е марка, която потребителите свързват изцяло и само с продуктите на Apple. Второто изискване е марката да е “свободна”. Lenovo е чудесна марка, но, ако пробваш да я регистрираш в България, тя вече ще е заета. Голям опит в подобни ситуации имат Coca Cola, които са една от компаниите, които най-агресивно защитават своята марка.

Как да съм сигурен, че моята марка отговаря на изискванията?

Нека екипът на Advokatami.bg направи тази оценка вместо теб. Ние ще изследваме твоята марка както от законова гледна точка, така и в контекста на вече регистрирани марки. Ще ти предоставим обосновано становище за това дали твоята търговска марка покрива всички изисквания. Ще те запознаем с рисковете в процедурата и ще ти дадем конкретни препоръки.

Как да избера оптималната стратегия за регистрация на марката си?

Помисли какво искаш да постигнеш – защита на цялостния бранд на бизнеса ти или защита на определен продукт. Марката Google е регистрирана за изключително много услуги, но Chrome от друга страна е марка основно за уеб браузър. На кой пазар искаш да развиваш бизнеса си – локално в България, в Европа или отвъд океана? Помисли за бъдещите си планове. Може би бизнесът ще се разрасне. Halfbike е един от първите проекти, финансирани с платформата Kickstarter. Компанията е български стартъп, който обаче има регистрирани търговски марки за целия Европейски съюз и САЩ.

Какво се случва с регистрацията на моята марка?

Всеки ден в света се подават хиляди заявки за регистрация на марка. Ако някоя от тях е за марка, която прилича твърде много на твоята, имаш право да възразиш срещу регистрацията ѝ. За тази цел обаче трябва да следиш какви заявки се подават. Тук на помощ идваме ние. Можем да се погрижим за твоята марка и може да оставиш нейния мониторинг на нас. Вместо да отделяш време и ресурси за регулярни проверки, може просто всеки месец да получаваш от нас резюме на потенциално опасните марки.

От кога мога да започна да ползвам марката?

Марката ти се ползва със защита от момента на подаване на заявката, включително и през периода, докато трае нейната регистрация.

Как да разбера дали някой вече не е регистрирал такава марка?

Проучването, което ние ще направим, включва информация за вече регистрираните марки. На база на него и с наше съдействие ще може да избереш марка, която да не засяга чужди права.

Какво ще стане, ако някой възрази срещу регистрацията на марката?

Възможно е в хода на процедурата трето лице да възрази срещу регистрацията на марката. Това не означава, че марката няма да бъде регистрирана, а процедурата просто ще бъде спряна до разрешаване на спора. В тази ситуация, ако желаеш, може да използваш и нашите услуги по посредничество и съдействие за разрешаване на спора.

Марката има ли срок на действие?

Срокът, през който марката се ползва със защита е 10 г., считано от подаването на заявката, но може да бъде удължаван многократно.

Започни процедура по регистрация

 

 

 

 

Въпроси?

Тук съм да помагам.

Nikola Penchev

Никола Пенчев

0888 047 188

Свържи се

Територии на защита и цени

Държавните такси варират в зависимост от територията на защита и броят на видовете стоки или услуги, които се защитават.
Имай предвид, че много от обявените цени в интернет не включват в калкулацията си всички държавни такси. Калкулирай държавни такси.

Европейски съюз
Включително и България.

1663 лв. държавни такси

399 лв. хонорар

Избери

България
Само за територията на нашата страна.

590 лв. държавни такси

199 лв. хонорар

Избери

САЩ
Важи за всички 50 щата.

400 лв. държавни такси

299 лв. хонорар

Избери

Полезни статии

Полезно за бизнеса: книги, инструменти, хора, статии, блогове

Преди няколко дни бях поканен във фейсбук група където супер готини хора споделят знания и опит за лична продуктивност и бизнес развитие. Най-вече споделят книги....
Прочети
bgonair-logo-white "Модернизира се светът на юристите."
pravatami-logo-white "Разходите по регистрация на фирма в страната далеч не са толкова големи."
"Посланик на правото."
"Супер адвокати, подкрепени със съвременна технология."