Ваучери за регистрация на търговска марка
Публикувам текст на Ива Семенкова от екипа на Адвокатами.бг:
Програмата Ideas Powered for Business SME Fund предоставя нова възможност за финансиране на малки и средни предприятия. Финансовата подкрепа цели стимулиране на предприятията при защита на правата им в сферата на интелектуалната собственост.
Всички български малки и средни предприятия имат възможност да получат ваучери за регистрация на търговска марка. Кампанията е отворена в следните 5 прозореца през тази година:
11.01. – 31.01.
01.03. – 31.03.
01.04. – 31.04.
01.07. – 31.07.
01.09. – 31.09.
Стойност на ваучерите
Общият бюджет, който ще бъде отпуснат за проекта е в размер на 20 млн. евро.
Предвидена е максимална сума на ваучера, която може да получи всяко предприятие, което желае да заяви регистрация на търговска марка. Тя обхваща 50% от предвидените държавни такси и нейният размер варира според територията, на която ще бъде регистрирана търговската марка.
За регистрация на търговска марка на територията на ЕС всеки заявител може да получи финансиране до 1500 евро.
Ваучерите за регистрация на търговска марка на територията на България са предвидени да намалят с 50% минималните държавни такси. Минималните държавни такси са в размер на 520лв. и обхващат регистрация до 3 класа. При получаване на ваучер заявителят ще заплати само 260лв. за регистрацията на своята търговска марка.
Изисквания за кандидатстване
Всяко българско предприятие, което желае да участва, първо трябва да се увери, че отговаря на поставените изисквания.
На първо място, предприятието трябва да отговаря на изискванията за малко и средно предприятие. Това се определя от броя назначени служители и работници, както и от генерирания годишен оборот.
Също така всяко предприятие е задължено да има ДДС регистрация. Този факт трябва да бъде доказан чрез издаване на удостоверение за доказване на регистрация по ДДС. То се издава от НАП.
Задължително е да се предоставят и изчерпателни данни за сметката на дружеството – заявител. Изисква се и прилагането на сертификат от банката, в която е открита сметката. В него трябва да бъдат посочени: IBAN; BIC/SWIFT код; дата на откриване на сметката; имена на титуляря.
Ред за кандидатстване
Щом документите по-горе са налични, се попълва заявление за кандидатстване. Заявлението може да се попълни и подаде оттук.
Отговор дали предприятието е одобрено за финансиране се получава след 1 месец.
След като предприятието получи одобрение, разполага с 1-месечен срок да изготви и подаде заявлението за регистрация.
Екипът ни е на разположение да съдейства с цялостната процедура по регистрация. Стъпките по регистрацията включват: проучване на търговската марка; подаване на заявление за регистрация; проследяване на целия регистрационен процес и етапите от него, през които марката преминава. По-подробна информация за етапите от регистрацията, както и за нашето съдействие в процеса, можете да прочетете тук.
Държавните такси се заплащат от заявителя в пълен размер, към момента на подаване на заявлението. В рамките на месец 50% от заплатените такси ще бъдат възстановени по посочената на предприятието банкова сметка.
В случай че заявителят не бъде одобрен за финансиране, той разполага с възможност да кандидатства повторно в следващия времеви прозорец.