Лицензи & Разрешителни Отваряне на аптека
Отваряне на аптека
Как се отваря аптека?
За отваряне на аптека законът предвижда редица правила. Основните от тях се отнасят до изискванията спрямо помещението на аптеката и персонала, който работи в нея.
Какви са изискванията за отваряне на аптека?
Изисквания към помещенията и сградата
Изискванията към помещенията са подробно уредени в Наредба на министъра на здравеопазването. При отваряне на аптека задължително трябва да се направи предварителен анализ на конкретните дейности и видовете лекарства, които ще се продават, за да може да се прецени какви ще са и изискванията към помещението. Някои от основните изисквания са:
- Задължително да има външен надпис “Аптека”;
- Трябва да имат самостоятелен вход и да са разположени на първи надземен етаж;
- Спазване на минималния брой на помещенията и минималната квадратура;
- Осигуряване на необходимото оборудване за съхранение и приготвяне на лекарствени продукти в аптеката;
Получаване на хигиенно заключение от Регионална здравна инспекция (РЗИ)
Преди да се подадат документите за регистрация на аптеката към Изпълнителна агенция по лекарствата (ИАЛ) трябва да се получи хигиенно заключение от Регионална здравна инспекция (РЗИ).
Изисквания към персонала в аптеката
Лицето, управляващо аптеката, трябва да има завършено образование в специалност фармация. Управителят на аптеката трябва да е магистър-фармацевт, а в определени случаи може да бъде и помощник-фармацевт.
Колко струва да си отворя аптека?
Държавната такса за разглеждане на подадените документи е в размер на 1000 лв.
Ако аптеката се отваря в населено място с под 10 000 жители, таксата е в размер на 500 лв.
Трябва да се има предвид, че всяка следваща промяна в регистъра също се заплаща между 250 и 500 лв.
Цената за цялостно съдействие в хода на процедурата и съставяне на необходимата документация е 250 лв.
Колко време отнема да си отворя аптека?
За се издаде хигиенното заключение от РЗИ, законовият срок е 14 дни. След това регистрацията пред Изпълнителна агенция по лекарствата отнема 1 месец.
В случай че има някаква нередовност по документите, администрацията може да даде указания и съответно срок за отстраняването им.
Ние можем да бъде полезни при отваряне на аптека
На скоро аз промених ЕООД на моята фирма в ООД. Не съм излязъл и минутка извън офиса си! Онлайн обслужването е бързо, коректно и компетентно. Препоръчвам го на всички, които си ценят времето!
Професионално и бързо обслужване. Повярвайте ще си спестите много време и нерви.
Искам да препоръчам юристите, които работят тук. Възползвахме се от техните услуги на няколко пъти и съм изключително доволен бързи коректни и отзивчиви. Препоръчваме! Продължаваме да работим заедно.
Изключително лесна, бърза и ефективна комуникация, а услугите заслужават 100% доверие. Чудесно е да се работи с професионалисти!
Чудесно и бързо обслужване с отношение и разбиране към клиента.
Смених адреса на фирмата ми с Advokatami.bg. Стана евтино и бързо и изобщо не се наложи да ходя по институции.
Консултирате се по телефона за въпроса който ви интересува.Всичко става дистанционно, няма нужда да ходите по офиси.
Препоръчвам на всеки предприемач. Бърза, достъпна и професионална услуга, която улеснява максимално всеки бизнес. Ако не Ви се занимава с опашки и бюрокрация, Advokatami e за Вас.
Работи се много лесно с Advokatami и бих го препоръчал на приятел, защото дава уникални възможности. Лесна работа. Ако трябва да го опиша с една дума: прекрасно.
Чрез Advokatami.bg, регистрацията на фирма и всякакви нужни промени са неусетни. Без купища документи, без загуба на време. Бързо и професионално обслужване.
Удобно, лесно и бързо. Коректно и професионално обслужване, подробно описание на всяка стъпка.