Лицензи & Разрешителни Отваряне на кафе

Адв. Никола Пенчев

Адвокат с опит в областта на корпоративното право, включително и в областта на промените в търговски дружества. Работи, също така, в сферата на интелектуалната собственост и правните проблеми в интернет.

Отваряне на кафе

Как да си отворя кафе?

Ако искам да си отворя кафене, трябва да мина през редица процедури и да отговоря на изискванията на закона за помещенията и персонала.

Какви са изискванията за отваряне на кафе?

Изисквания към помещението на кафенето

На първо място, трябва да осигуря, че сградата и помещенията, които ще ползвам за кафене, отговарят на законовите изисквания.

Можем да ползваме както собствен имот, така и нает. И в двата случая ще трябва да можем да предоставим документ, който да доказва нашето право на ползване – договор за наем или нотариален акт.

Регистрация на обекта в Регионална здравна инспекция (РЗИ)

На следващо място, ще трябва да регистрираме обекта в регионалната здравна инспекция по мястото на имота. Тази процедура е задължителна за всички обекти с обществено предназначение. Към здравната инспекция се подава комплект от документи, които се разглежда за около 6 седмиции.

Изисквания към оборудването в кафето

Не бива да забравяме и изискванията към оборудването вътре в самото кафене. Трябва да разполагаме с хладилници, в които постоянно да замерваме температурата и фризери, ако предлагаме сладолед или други продукти, изискващи съхранение във фризер. Обектът също така трябва да разполага със санитарен възел.

Регистрация на работно време на кафе

Задължително преди да започнем дейността си трябва да регистрираме и работното време на кафето. Процедурата се извършва пред общината и изисква подаването на комплект от документи.

Процедура пред Агенция по безопасност на храните

За да можем да отворим кафе, задължително трябва да преминем през процедура пред областна дирекция по безопасност на храните.

Ако ще продаваме храни, приготвени на място, тогава процедурата става значително по-сложна и изисква разработване на Система за Самоконтрол (ССК) и/или НАССР Система (ХАСЕП Система).

Категоризация на обекта

Агенцията по туризма се грижи за категоризирането на обектите в страната. Категоризацията се прилага както за кафенета и ресторанти, така и за хотели. Можем да получим между една и пет звезди за кафенето в зависимост от помещението и услугите, които предлагаме.

Колко време отнема отварянето на кафе?

Трудно може да се определи точен срок за отварянето на кафе. Много често в помещенията се налагат преустройства, които могат значително да ни забавят. Все пак, административните процедури имат регламентирани срокове, в които следва да издадат съответните разрешения. Такива са:

  • Приблизително 6 седмици ще ни отнеме процедура пред Регионална здравна инспекция (РЗИ);
  • Някъде месец е процедура пред Българска агенция по безопасност на храните;
  • Също около месец е процедурата пред ред Агенция по туризма;
  • Можем да очакваме една седмица за процедурата пред общината за регистрация на работно време;

Колко струва отварянето на кафе?

Цената за отваряне на кафенето също може доста да варира. В настоящия списък не включваме разходите по ремонтни дейности, а единствено дължимите такси пред държавните институции. Такива са:

  • 34 лв. За процедурата пред Българска агенция по безопасност на храните – ;
  • Между 150 и 2000 лв. в зависимост от броя на местата в заведението пред Агенция по туризма – между;

Процедурите пред Регионална здравна инспекция (РЗИ) и общината са безплатни.

Ние можем да бъде полезни при отваряне на кафе

Имаш ли регистрирана фирма?

Ще отговорим до 24 часа.

На скоро аз промених ЕООД на моята фирма в ООД. Не съм излязъл и минутка извън офиса си! Онлайн обслужването е бързо, коректно и компетентно. Препоръчвам го на всички, които си ценят времето!

Жан Павлов, управител на Ви Ар Фюжън ООД

Професионално и бързо обслужване. Повярвайте ще си спестите много време и нерви.

Георги Йовчев, управител на Кей маркс ЕООД

Искам да препоръчам юристите, които работят тук. Възползвахме се от техните услуги на няколко пъти и съм изключително доволен бързи коректни и отзивчиви. Препоръчваме! Продължаваме да работим заедно.

Николай Трайков, управител на Трайков Медиа Груп

Изключително лесна, бърза и ефективна комуникация, а услугите заслужават 100% доверие. Чудесно е да се работи с професионалисти!

Диляна Георгиева, управител на Тийкет

Чудесно и бързо обслужване с отношение и разбиране към клиента.

Елена Деянова, управител на Каше Моше

Смених адреса на фирмата ми с Advokatami.bg. Стана евтино и бързо и изобщо не се наложи да ходя по институции.

Петър Рафаилов, управител на Проджект Витае ЕООД

Консултирате се по телефона за въпроса който ви интересува.Всичко става дистанционно, няма нужда да ходите по офиси.

Мая Николаева, управител на Супернет ЕООД

Препоръчвам на всеки предприемач. Бърза, достъпна и професионална услуга, която улеснява максимално всеки бизнес. Ако не Ви се занимава с опашки и бюрокрация, Advokatami e за Вас.

Дарина Ангелова, управител на “Одасес” ЕООД

Работи се много лесно с Advokatami и бих го препоръчал на приятел, защото дава уникални възможности. Лесна работа. Ако трябва да го опиша с една дума: прекрасно.

Крум Петков, основател на CROPS.BG

Чрез Advokatami.bg, регистрацията на фирма и всякакви нужни промени са неусетни. Без купища документи, без загуба на време. Бързо и професионално обслужване.

Нели Славова, основател на Щифт Ферлаг ЕООД

Удобно, лесно и бързо. Коректно и професионално обслужване, подробно описание на всяка стъпка.

Милен Димитров, Нова Биомедика ЕООД